Veelgestelde vragen bridgesoftware (FAQ)
Op deze pagina geven we antwoord op veelgestelde vragen over
onze bridgesoftware. Het betreft hier uitsluitend de bridgesoftware
waarvan wij zelf de uitgever zijn, een overzicht van de titels vindt u
in onze product catalogus.
Als u een voorloper van één van onze titels heeft dan zijn
de antwoorden op deze pagina niet van toepassing. Bij vragen of problemen
met oude titels kunt u de Helpdesk pagina raadplegen.
Bridge op de PC (Windows)
Alle titels die wij voor de PC aanbieden zijn geschikt voor de huidige Windows versies en
werken middels activatie. U koopt een persoonlijke licentie waarmee u de software
op een beperkt aantal computers kunt activeren met een onbeperkte gebruiksduur.
Jack's Bridgetrainer 2.0
is alleen beschikbaar als download. Onze overige PC titels kunnen op
cd maar ook als download geleverd worden, een cdrom-speler
is geen vereiste.
- Heeft u voor mij een nieuwe registratiecode?
- Nee, de registratiecode is onlosmakelijk onderdeel van uw licentie en wordt
éénmalig verstrekt. U heeft deze bij uw aankoop ontvangen.
Bewaar de code goed, die heeft u nodig als u opnieuw wilt installeren.
Code toch kwijt? Indien u de software als download bij ons heeft aangeschaft is het vaak
mogelijk u de informatie nogmaals toe te sturen.
Jack kunt u via het Help menu
registreren.
Mocht u dan uw code kwijtraken dan kunt u deze bij ons opvragen.
- Wat betekent de melding "De registratiecode kan niet meer voor nieuwe installaties gebruikt worden."?
- Deze melding betekent dat onze systemen hebben gedetecteerd dat u probeert:
- onze software te activeren op meer computers dan toegestaan volgens uw licentie
- een oude versie te activeren van software die reeds is ge-update naar een nieuwere versie
Uw licentie is beperkt tot een maximum aantal computers, u kunt het
programma wel opnieuw activeren op de computers waar het
eerder al op geactiveerd is geweest.
Bij het installeren van software die u reeds heeft opgewaardeerd naar
een nieuwere versie (Jack 5 naar Jack 6) kunt u de oude versie overslaan
en het installeren direct bij de nieuwste versie beginnen.
In de standaard gebruikerslicentie is het maximum aantal computers op drie bepaald,
hierdoor kunt u tot twee keer toe bij een defecte computer het programma
op een nieuwe computer installeren. Bij een normale levensduur is dat
voldoende voor ruim tien jaar bridgeplezier.
Licenties met meer rechten zijn niet verkrijgbaar.
Indien u het programma op meer dan drie eigen PC's wilt gebruiken kunt u meerdere
exemplaren van de software aanschaffen.
Bij de aanschaf van zes eigen PC's kunt u volstaan met
twee exemplaren van onze software.
LET OP: uw licentie is persoonlijk, het is niet toegestaan om deze te
delen of om één van uw
installatierechten door iemand anders te laten gebruiken.
- Kan ik het programma op een PC zonder cd-speler installeren?
- Jazeker, u kunt i.p.v. de cd een download aanschaffen. Ook kunt u het programma
installeren via een eigen lokaal netwerk of d.m.v. een kopie op een USB-stick.
- Kan ik het programma op een PC zonder internet gebruiken?
- Jazeker, na activatie staat het programma op uw PC en gebruikt u het
programma zonder internet en zonder cd.
Activeren gaat het eenvoudigste online, u heeft daarvoor éénmalig een
internetverbinding nodig. Indien ook een éénmalige
internetverbinding geen mogelijkheid is dan kiest u tijdens de installatie voor handmatig
activeren en volgt u de aanwijzingen op het scherm.
- Kan ik het programma op een Mac installeren?
- Nee, wij hebben geen speciale Mac versie. Indien u één van
onze Windows titels op een Mac wilt installeren dan zijn daarvoor
Windows-emulatie programma's zoals Parallels verkrijgbaar.
Veel tevreden Mac gebruikers gingen u voor maar wij ondersteunen dit niet.
Probeert u vooral eerst de gratis Jack demo.
Onze WebApps (zie Bridge op tablet, PC en Mac hieronder) maken gebruik van de internetverkenner en kunt u wel
op uw Mac en/of tablet gebruiken.
- Kan ik het programma op een iPad of tablet installeren?
- Nee. Tablets, zoals de iPad, hebben doorgaans een ander besturingssysteem (iOS of Android)
en voldoen niet aan de systeemeisen.
De uitzondering hierop vormen tablets die draaien onder Windows 8 en voorzien zijn van
een Intel X86 compatible CPU. Een Windows 8 tablet die is uitgerust met een
ARM processor voldoet niet aan de systeemeisen.
Voor meer informatie kunt u zich tot uw tablet-leverancier wenden.
Onze WebApps (zie Bridge op tablet, PC en Mac hieronder) maken gebruik van de internetverkenner en kunt u wel
op uw Mac en/of tablet gebruiken.
- Wanneer komt een nieuwe versie van Jack uit? Kan ik daar op wachten?
- Het is niet nodig om op een nieuwe versie te wachten.
Wij vinden dat een programma geen melkkoe hoort te zijn waarvan ieder jaar
een nog weer nieuwere en "betere" versie uitkomt.
Jack loopt nog steeds
voorop zowel qua speelsterkte als ook qua mogelijkheden en wordt nog
voortdurend doorontwikkeld.
Registreer uw Jack aankoop, mocht er kort na uw aankoop
toch een nieuwe versie uitkomen dan ontvangt u een passend aanbod voor een update.
Ook als we geen nieuwe hoofdversie hebben,
is er soms toch zoveel nieuws te bieden dat we een minor versie
(een getalletje achter de punt/komma, bijvoorbeeld 6.11) uitbrengen.
Als u in het bezit bent van de bijbehorende hoofdversie kunt u deze
minor versie gratis downloaden en installeren.
Met Jack 6 kunt u, middels [Help\Zoek nieuwe bestanden],
rechtstreeks vanuit het programma de JackBridge website benaderen om de
beschikbare uitbreidingen en verbeteringen aan te brengen.
- Ik heb geen Jack 5 rechten meer, kan ik toch de Jack 6 update installeren?
- Jazeker, voor het installeren van de Jack 6 update hoeft Jack 5 niet
op de computer aanwezig te zijn. U begint de installatie direct met de
Jack 6 update.
Met de update is tevens uw licentie opgewaardeerd en kunt u de nieuwe
versie wederom op het maximum aantal toegestane computers activeren.
Overige vragen
Heeft u nog vragen waarop het antwoord in deze
FAQ of in de documentatie niet
gegeven wordt, neemt u dan gerust contact met ons op.
Zie onderaan deze pagina.
Bridge op tablet, PC en Mac
Onze WebApps (ook wel App365) zijn geschikt voor al uw tablets en computers met een internetverkenner,
dus ook voor de iPad. U koopt een persoonlijke licentie waarmee u de software
met een beperkte gebruiksduur kunt gebruiken op een onbeperkt
aantal eigen computers en tablets.
Om te spelen logt u in op onze servers, een stabiele internetverbinding is een vereiste.
Op de site van www.tabletbridge.nl
vindt u onze App365 catalogus
met een actueel overzicht van de beschikbare titels.
Daar kunt u ook rechtstreeks met iDEAL de software aan uw account
toevoegen.
- Heeft u voor mij een nieuwe registratiecode?
- Nee, de registratiecode is onlosmakelijk onderdeel van uw licentie en wordt
éénmalig verstrekt. U heeft deze bij uw aankoop ontvangen.
Indien u uw licentie via iDEAL heeft aangeschaft dan ontvangt u geen
registratiecode maar wordt het product automatisch bij uw account
geactiveerd. U kiest in dat geval dus niet voor de Activeer product
knop maar voor de knop waarop de naam van de aangeschafte titel staat.
- Kan ik de WebApp op een PC zonder cd-speler installeren?
- U speelt de WebApp op onze servers, er komt geen CD of download aan
te pas. Het enige wat u nodig hebt is een moderne internetverkenner
met toegang tot het internet.
Met de aanschaf van een App365-licentie voor een bepaald product kunt
u dat product een jaar gebruiken op al uw tablets en computers, ook op uw PC.
- Kan ik de WebApp op een PC zonder internet gebruiken?
- Nee, om te spelen logt u in op onze servers,
een stabiele internetverbinding is een vereiste.
- Kan ik de WebApp op een Mac installeren?
- U speelt de WebApp op onze servers, er komt geen CD of download aan
te pas. Het enige wat u nodig hebt is een moderne internetverkenner
met toegang tot het internet.
Met de aanschaf van een App365-licentie voor een bepaald product kunt
u dat product een jaar gebruiken op al uw tablets en computers, ook op de Mac.
- Kan ik de WebApp op een iPad of tablet installeren?
- U speelt de WebApp op onze servers, er komt geen CD of download aan
te pas. Het enige wat u nodig hebt is een moderne internetverkenner
met toegang tot het internet.
Met de aanschaf van een App365-licentie voor een bepaald product kunt
u dat product een jaar gebruiken op al uw tablets en computers, ook op uw iPad.
Overige vragen WebApps
Via de HELP
kaart op www.tabletbridge.nl
vindt u nog veel meer uitleg over de werking van onze WebApps. Daar staan ook
de contactgegevens van de WebApps helpdesk.
Helpdesk
Bij uw aankoop heeft u documentatie met uitgebreide gebruiksinstructies en uitleg
ontvangen. Privé instructie is geen onderdeel van onze ondersteuning,
raadpleeg de documentatie als u vragen heeft over de werking van uw aankoop.
Hoe graag we ook iedereen zouden willen helpen, het is helaas ondoenlijk
om alle gebruikers van onze software persoonlijk de werking van hun computer
of tablet uit te leggen.
Ook op bridgetechnische vragen kunnen wij niet ingaan.
Onze programma's volgen de bijbehorende methode en/of de ingestelde conventies.
Voor extra uitleg bij de theorie verwijzen wij u naar de beschikbare literatuur en cursussen.
Mocht u tegen vragen of problemen aanlopen dan verzoeken wij u vriendelijk om:
- de meest recente versie te installeren (vanuit het programma:
[Help\Zoek nieuwe bestanden])
- de handleiding te raadplegen *)
- de help te raadplegen *)
- deze FAQ te raadplegen
*) de handleiding en de help kunt u vanuit het programma
oproepen (via [Help\ ... ]) en evt. printen.
U heeft hiervoor de pdf-lezer van Adobe nodig.
TIP: met [Ctrl]+[f] opent in de meeste Windows programma's het
zoekvenster, gebruik dat met een slim zoekwoord als u niet het hele
document of de hele webpagina wilt doorlezen.
Heeft u een vraag m.b.t. onze software waarop het antwoord niet hier of
in de documentatie te vinden is
stelt u uw vraag dan gerust per e-mail.
LET DAARBIJ OP:
- vermeld duidelijk om welk product het gaat
- vermeld uw registratiecode, zonder geldige registratiecode kan onze helpdesk uw vraag niet in behandeling nemen
- vermeld bij problemen tevens uw Windows versie
- op bridgetechnische vragen kunnen wij niet ingaan
- stuur uw e-mail naar: support@jackbridge.nl
Voor overige vragen over onze WebApps kijkt u bij de HELP
kaart op www.tabletbridge.nl.